Sabtu, 17 November 2012

Roket Hamas mengenai bangunan parlimen dan pesawat F-16 Israel, Allahuakhbar


Sumber Mi'raj News Agency (MINA) di Gaza mengatakan bahawa roket Fajar 5 telah mengenai bangunan parlimen Israel, Knesset. Namun, belum ada berita tentang korban dari serangan oleh Tentera Hamas, Brigade alqassam itu.

Brigade alqassam melalui juru cakapnya mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa mereka berjaya menembak jatuh pesawat F-16 Israel di Khan Younis, Gaza. Alqassam berjaya menembak jatuh pesawat F-16 menggunakan roket Ardjuu.

'' Baru-baru ini pajuang berjaya menembak F-16 Israel. Warga Gaza bergembira dan melaungkan takbir di seluruh gaza , "kata sumber MINA.

Sementara jurucakap Kementerian Kesihatan Hamas, Ashraf al-qudra, mengatakan kepada AFP bahawa empat orang Palestin terbunuh dalam serangan baru Israel di Jalur Gaza pada hari Jumaat.

"Tiga orang awam mati syahid dalam serangan di kem Maghazi dan jenazah mereka dibawa ke Hospital Syuhada al-Aqsa," katanya sambil menambah bahawa korban keempat meninggal dunia akibat serangan yang sama.

Serangan ke Jalur Gaza tengah itu disasarkan kepada sebuah rumah. Dua yang terbunuh adalah kanak-kanak.

Dengan kematian keempat orang itu, jumlah korban tewas dalam kekerasan yang meletus pada Rabu lalu itu menjadi 28 orang. Sekurang-kurangnya 270 orang mengalami kecederaan.

Sejak Israel membunuh seorang pemimpin Hamas pada Rabu lalu, roket-roket yang ditembakkan dari Gaza menyebabkan tiga orang Israel terbunuh dan mencederakan 16 yang lain. Demikian keterangan polis dan pegawai perubatan.

Diterjemah dari sumber republika.co.id 
thumbnail
Judul: Roket Hamas mengenai bangunan parlimen dan pesawat F-16 Israel, Allahuakhbar
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Ditulis Oleh

Artikel Terkait DUNIA :

0 comments:

Posting Komentar

 
Copyright © 2013. About - Sitemap - Contact - Privacy
Template Seo Elite oleh Bamz