Kamis, 29 November 2012

Terkini: 964 tentera rejim Assad terbunuh ditembak rakan sendiri

islampos, suriah, berita dunia
Pertembungan sengit antara pejuang pembebasan Syria dari brigade Jaisyul Hurr dengan tentera rejim laknatullah Bashar Al-Assad di daerah Jabal Turkman di Barat laut wilayah Latakia Syria, selama seminggu terakhir telah menewaskan hampir seribu pasukan setia rejim Assad, sementara dari pihak mujahidin 30 orang gugur syahid (Insyallah ) dalam pertempuran yang berlaku di tengah cuaca yang sangat sejuk dan disertai angin kencang.

Sukarelawan Hasi melaporkan saksi seorang paramedik tempatan bernama Hammad telah memberitahu bahawa angka korban lebih ramai dari pihak tentera laknatullah rejim Bashar Al-Assad disebabkan oleh tembakan sesama rakan mereka sendiri atau friendly fire.

"Terjadi friendly fire oleh tentera Bashar," kata Hammad, seorang paramedik tempatan yang mempunyai ramai kenalan para Mujahidin.

"Ketika itu Mujahidin sedang berhadapan dengan tentera Bashar Al-Assad. Tiba-tiba datang bantuan tentera rejim Assad dari arah belakang Mujahidin. Mereka terkepung, "tambah Hammad.

"Alhamdulillah, pasukan Bashar yang melihat bala bantuan yang datang, mengira mereka adalah Mujahidin. Akibatnya, mereka saling tembak menembak. 964 tentera Assad terbunuh dalam 4 hari terakhir. Sementara dari pihak Mujahidin, 30 orang syahid (Insyallah), "kata Hammad.
Diterjemahkan dari sumber islampos.com
thumbnail
Judul: Terkini: 964 tentera rejim Assad terbunuh ditembak rakan sendiri
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Ditulis Oleh

Artikel Terkait DUNIA :

0 comments:

Posting Komentar

 
Copyright © 2013. About - Sitemap - Contact - Privacy
Template Seo Elite oleh Bamz